Viime aikoina raskaus on mennyt kohtalaisen hyvin. Olen ehkä liiankin huolissani. Sydänäänet ja ultraääni oli kyllä ok. Oon kuitenkin ollu tosi väsyny ja tuntuu, että lihakset on surkastunut. En enää jaksa esimerkiks vetää leukoja ollenkaa vaikka ennen meni useempi. Tissit ja maha vaan kasvaa, mut paino on noussu vasta neljä kiloa ja nyt on neljäs kuukausi raskautta menossa. Mieski kommentoi, että näytän vaan siltä ku olisin syöny pikkusen isomman aterian. Neuvolas ne sano, ettei oo kuitenkaa syytä huoleen, koska paino on kaikkiaan noussu hiljalleen. Tällä vauhdilla voi tulla kumminki kymmenen raskauskiloa vielä. Tiedän, että oma äiti oli lihonu joka raskaudes 15 kg, mut hän oliki nuorena tosi laiha. Ite taas oon aina ollu aikalailla normaalipainoinen, niin ei kai siinä mitään.

Viime aikoina oon miettiny, että voisinkohan aloittaa varovaisen salitreenin jo raskausaikana, että olisin sitten vahvempi ku synnytys koittaa. Nyt toki joudun jättää jo punnerrukset ja vatsalihakset väliin, ku mahaan sattuu. Haluaisin kuitenki olla hyväs kunnos. Jätin joulun jälkeen lihaskuntotreenejä vähemmälle, ku neuvolas sanottiin ettei niitä sais enää tehdä. Vähän vaan tuntuu, että nykyiset ohjeet raskaana oleville on ihan hysteerisiä. Oon kerran syöny kylmäsavulohta ja salmiakkiaki pari palaa, mutta ei niistä oo mitään tullu. En tosin enää haluu niitä mussuttaa, ku ainaki raaka kala tai liha on sen verran riskialttiita. Kaipaan välillä sushia, hunajaa ja punaviiniä. Onneks kuitenki punaisia viinirypäleitä saa syödä, niin ei se oo kauheen tärkeetä.

Oon panostanut, että syön paljon vihanneksiä, marjoja, hedelmiä ja pehmeitä rasvoja, kalaa jne. Välillä vaan tuntuu, etten jaksa syödä niin paljoa ku kuuluis ja tekee vaan mieli makeeta, tai sit nälkä tulee jo kahden tai kolmen tunnin päästä ateriasta. Ennenki mun ruokahalu on ollu sellainen, että se on kehno jos en urheile. Pitää tästä varmaan mennä tekeen jotain kevyttä jumppaa, niin lounas maistuu paremmalle :p