Huh, pääsin pois karmaisevasta tentistä. Ei se kyllä hyvin mennyt taaskaan, mutta vain pari tuntia aikaa siihen tuhlasin. Jotenki vaan jos kerralla ei oo jollain kurssilla mukana heti aluksi, niin opiskelu on mulle tosi vaikeeta. En saa otettua itseäni niskasta kiinni, jos pitää itsekseen kotona opiskella. Aina internet hukuttaa mut jonnekkin toisaalle.

Lukiossa vielä viihdyin päivät pitkät kirjojen ääressä, mutta viime vuosina olen laiskistunut valtavasti. Jos aihe ei kiinnosta, niin kurssi alkaa huonosti. Sen jälkeen myös loppuaika menee heikosti, koska huteralle pohjalle ei saa taloa rakennettua. Jo viikon poissaolo kirpaisee paljon eikä sen viikon asiat tahdo mennä päähän.

Oon huomannu, että noi mun unipastillit aiheuttaa sen, että jos opiskelen illalla ennen nukkumaanmenoa niin en aamulla muista juuri mitään koko hommasta. Olis siistiä kuulla mitä muut lääkeriippuvaiset on kokenu samasta aiheesta. Tai mitä lääkärit sanoo. Oon kuitenki varovasti lääkärin ohjeiden mukaan niitä vähentäny, et ehkä vuoden kuluttua oon ns. kuivilla oman unen varassa.

Aina voi tietysti olla, että vaan yritän siirtää vastuun epäonnistumisestani jollekin muulle. Voi olla, että mun opiskelutekniikka on aivan vääränlainen. Looginen päättely ei oo kyl ikinä ollu mun vahvuus. Ja jotenki tää kaikki aines mitä oon oppinu näiden parin vuoden aikana, ei pysy päässä. Taitaa alanvaihto olla tarpeen.. No mut pian selviää pääsenkö vihdoin opiskeleen mun unelma-ammattiin.

Mul on ongelmana myös se, että kotityöt ei rullaa. Aina päädyn koneelle ja kulta valittaa että se joutuu tekeen kaiken. Siis en mä periaattees kovin paljoa oo koneel. Saan kuitenki työt tehtyä ja opiskelut on edenny kelan mielestä tarpeeksi. Kumminki aina käy niin et mies tekee ruuan, käy kaupas, pyykkää sun muut ja havahdun ku on liian myöhäistä. Sit ryven itsesäälis ja mökötän lisää koneella. Ehkä meil pitäs olla kotityölista. 

Tai oon vaan loman tarpees. Tuntuu tosi raskaalta 8h työpäivän jälkeen, ku pitää vielä laittaa ruoka, tiskata ja sit olis vuoros opiskelua uusintatenttiin. Jos oikeesti tekee kaikki mitä pitäis, niin vapaa-aikaa jää ehkä tunti illalla. On kuitenki ihana rentoutua välil, ja lukee juoru-uutisia tai lukee kivoja blogeja ja miettiä syntyjä syviä.

Oon jotenki sellainen ihminen, että kaipaan valtavasti omaa aikaa, hetkiä jolloin vaan istun omissa ajatuksissani. Mulle ei sovi se että oon duunis pitkään ja sit kotona puuhaan vielä nukahtamispisteeseen saakka kaikkea. Taidan vaan taas vaatia liikaa itseltäni. Tärkeintä on aina onnellisuus ja se, että on terve. Silloin luultavasti pystyy myös levittää hyvää fiilistä ympärilleen.

Aina jostain kuitenkin tulee se inspiraation hetki, jolloin sitä tekee kaikkia rästihommia. Jos joku juttu on tehtävä tiettynä päivänä, niin sitten se tehdään. Muussa tapauksessa välillä voi vaan rojahtaa sohvalle katsomaan sisustusohjelmaa.